T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / BUCA - Recep Ersayın İlkokulu

Mustafa TERCAN - Okul Müdürü

Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi İngiliz Dili Eğitimi Bölümünde lisans eğitimini tamamladı. 2001 yılında Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde öğretmenliğe başladı. 2004 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bölümünde yüksek lisans yaptı. 2012 yılında Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bölümünde doktora eğitimine başladı. 2020 Yılında İse Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngilizce İşletme Bölümü, Anlaşmazlık Çözümü Programı´nda ikinci yüksek lisans eğitimini tamamladı.

Milli Eğitim Bakanlığı, çeşitli üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarının yürüttüğü birçok projede görev almıştır Özellikle eğitim yönetimi, anlaşmazlık çözümü ve arabuluculuk konularında çok sayıda çalışmada yer almış, seminer ve eğitimler vermiş, ulusal bilimsel toplantılarda bildiriler sunmuş, ulusal ve uluslararası süreli yayınlarda makaleleri yer almıştır. Halen okulumuzda eğitim yöneticisi olarak görev yapmaktadır.

 

 

YAYINLARI

 

Tercan, M., Bisagno, E., Cocco, V. M., Kaçmaz, T., Turnuklu, A., Stathi, S., & Vezzali, L. (2021). Reducing prejudice toward Syrian refugee children: A vicarious contact intervention among Turkish elementary school children. Journal of Community Psychology, 49(2), 564-587.

 

Türk, F., Kaçmaz, T., Türnüklü, A., & Tercan, M. (2018). Okul Psikolojik Danışmanlarının Penceresinden Türk ve Suriyeli İlkokul Öğrencilerinin Gruplararası Empati Deneyimlerinin İncelenmesi. Ilkogretim Online, 17(2).

 

Bagci, S. C., Turnuklu, A., & Tercan, M. (2020). Positive intergroup contact decreases the likelihood that prejudicial attitudes become avoidant behavioral tendencies. European Journal of Social Psychology, 50(3), 597-613.

 

Bagci, S. C., Yalcin, F. T., Turnuklu, A., Vezzali, L., Tercan, M., & Yilmaz, A. D. (2022). Looking for your cross‐group friends after the breakout? Children´s intergroup contact behaviours before and after the onset of COVID‐19. British Journal of Social Psychology.

 

Yıldız, D. G., Çetin, H., Türnüklü, A., Tercan, M., Çetin, C., & Kaçmaz, T. (2016). " Polatlı Müzakereci-Arabulucu-Lider Öğrenci Yetişiyor" Projesinin Değerlendirilmesi. Ilkogretim Online, 15(2).

 

Türk, F., Türnüklü, A., Tercan, M., & Kaçmaz, T. (2019). Gruplar arası olumlu ve olumsuz temas: Türk ve Suriyeli ilkokul öğrencilerinin sınıf içi etkileşimlerinin incelenmesi. Nesne Psikoloji Dergisi, 7(15), 214-235.

 

Bagci, S., Turnuklu, A., Tercan, M., Cameron, L., & Turner, R. (2022). Have some confidence in contact: Self‐efficacy beliefs among children moderate the associations between cross‐group friendships and outgroup attitudes. Journal of Applied Social Psychology.

 

Bagci, S. C., Husnu, S., Turnuklu, A., & Tercan, M. (2021). Do I really want to engage in contact? Volition as a new dimension of intergroup contact. European Journal of Social Psychology, 51(2), 269-284.

 

Özkan, Ö. S., Tercan, M., Türnüklü, A., & Kaçmaz, T. (2020). Gruplararasi Olumlu Ve Olumsuz Temas: Aynı Sınıfta Eğitim Gören Türkiyeli ve Suriyeli İlkokul Öğrencilerinin Sınıf İçi İlişkilerinin Sınıf Öğretmenlerinin Gözünden İncelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 24(3), 601-630.

 

Yildiz, D G., Çetin, H., Türnüklü, A., Tercan, M., Çetin, C., & Kaçmaz, T. (2016). “Polatlı Müzakereci-Arabulucu-Lider Öğrenci Yetişiyor” Projesinin Değerlendirilmesi. İlköğretim Online (elektronik), 15(2), 650-670.

 

Bağcı, Ç., Husnu, S., Turnuklu, A., & Tercan, M. (2020). Do I really want to engage in contact? Volition as a new dimension of intergroup contact. European Journal of Social Psychology.

 

Türnüklü, A., Fulya, Türk, Tercan, M., & Kaçmaz, T. Gruplararası Tutum: Aynı Sınıflarda Eğitim Gören, Türkiyeli ve Suriyeli İlkokul Öğrencilerinin Birbirlerine Yönelik Tutumlarına ilişkin Okul Psikolojik Danışmanlarının Deneyimleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(2), 565-598.

 

Tercan, M., & Arlı, D. Eğitim Müfettişlerinin Eğitim Müfettişleri Başkanlıkları Yönetmeliği Kapsamında Yer Değiştirme Hususunda Yapılan Değişikliklere İlişkin Görüşleri.

 

KİTAP

MOORE, Christopher: Arabuluculuk Süreci (The Mediation Process), Çev. Tarkan Kaçmaz/Mustafa Tercan, Nobel Yayınları, Ankara, 2016.

 

KONGRELERDE SUNULAN BİLDİRİLERİ

Tercan, M. (2012). “Nitel ve Nicel İş Güvencesizliği ile Tükenmişlik İlişkisi” , Gaziantep Üniversitesi 18. Ulusal Ergonomi Kongresi, 18 Kasım 2012: Gaziantep

 

Türnüklü, A. , Tercan, M.(2012) “Liselerde Öğrenci Şiddetinin Dönüştürülmesi. 10 Bin Müzakereci - Arabulucu – Lider Öğrenci yetişiyor Projesi”. ODTÜ Uygulamalı Eğitim Kongresi, 13-15 Eylül 2012: Ankara

 

Tercan, M. (2012). “Eğitim Müfettişlerinin Eğitim Müfettişleri Başkanlıkları Yönetmeliği Kapsamında Yer Değiştirme Hususunda Yapılan Değişikliklere İlişkin Görüşleri” , 7. Ulusal Eğiti Yönetimi Kongresi, 24-26 Mayıs 2012: Malatya

 

Tercan, M. , Türnüklü, A. (2012) “Project on Raising Negotiator – Mediator – Leader Student” International Symposium on Understanding Social Dynamics of Violence and Developing Preventive Strategies” 28-29 Haziran 2012: Erzurum

 

Tercan, M. (2013). “Öğretmenlerin Çatışma Yönetimi Becerileri ve Örgüt Sağlığının İncelenmesi”. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi 8. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, 7-9 Kasım 2013: İstanbul

 

Tercan, M. (2013). “Öğretmenlerin Örgütsel Vatandaşlık Davranışlarının Örgüt Kültürü ve Yöneticilerinin Liderlik Stilleri Açısından İncelenmesi”. IV. Eğitim Yönetimi Forumu, 3-5 Ekim 2013:Balıkesir